נדכאות – צער עצבות ותקוה

צער  עצבות  ותקוה

"מִנְעִי רַגְלֵךְ מִיָּחֵף וגורנך [וּגְרוֹנֵךְ] מִצִּמְאָה וַתֹּאמְרִי נוֹאָשׁ לוֹא כִּי אָהַבְתִּי זָרִים וְאַחֲרֵיהֶם אֵלֵךְ."

-=הפחד של האדם מתחיל  כאשר האלהים מסתיר פניו ממנו   וצערו בפיחות ברכתו במעשה ידיו=-

 

-=עצבות  זה לשונ מעצב את דרכ העתיד  אז זה לתועלת השתנות  ומנגד  לא יעלה על הדעת לשמוח על תועלת העצבות  פנ תרפה השמחה גמ את הרתע   אז עצבות טובה מעוררת לחשבונ נפש נקודתי  ולא נמהרות ליאוש כוללני=-

 

-=גם הבוכה יערב לו אם נכון מצבו לבכי  וגם בכל נשימה יהנה אם צדיק הוא ונכון לחיים=-

 

-=עצוב עצוב

אבל חשוב לדעת כי זה המצב שבעתימ רקוב

ומי אשר מטריח ליבו  אל עצב שברונות האומה  משמימ ימנעוהו משבעתימ דואות לב למאומה=-

 

-=חושכ לא מגרשימ במקלות  אבל גמ לצערנו אור נראה רק ביחס לחושכ  הוא אשר אמר וירא את האור כי טוב  ומיד  ויבדל בינ האור ובינ החושכ=-

 

-=יש מת מהלך חסר חיימ  אך מצפה להמ   ויש חי דוממ חסר מות  אשר עוד יבא לו   כי יש צער ההוה חותר לשמחת העתיד  וחש צהלה בהווה בונה את שממונ העתיד=-

 

-=כמו מאכל קלוקל אשר לא ישוב עוד טעמו בקור  כך חיוך מאולצ לא ישיב עוד צער אשר בלב עד כי ישתנה סיבתו יסודו=-

 

-=אשרי המצר על דבר צדק

כי ימנעוהו גמ משמימ  מלחצ שוא בצביעות עושק=-

 

-=בשביל שצדק יוכל להרדפ על גב זמה  דרוש עצבות רבה   אז מרבה זמה  מבריח צדק  כי רודפימ בימנו רק שמחה=-יש שכר ליוספ

 

-=למעשה עיפות הצער שלי זה קצה קצהו של הזעקה האילמת אשר בליבי   כי מראש נוחמתמ אצל הרע במיעוטו  ותשכחו בכלל אומצ מלחשוב על הרמת ראש מסבלותכמ עמי  אל הטוב בתנובתו=-

 

-=יש חלב שנשפכ  תמיד קרה   ויש בכי על העבר מוליד את שמחת העתיד   כי הלא גמ עצב  זה לשונ מעצב רתיעה ודרכ=-

 

-=וברגע אשר הצטערתי מגדל צערי על שפלות דרכי מעללי בני עמי בני דורי  אז נוחמתי כי ינחמני אלהי במניעת צער חנמ בלבי=-

 

-=אכן אמנה  גלות מאד מצערת היא זו   אבל הבנת חסרון הגאולה פי שבעים ושבעה   ומתחושת חסרונה  קירובה=-

 

-=כמו אשר קיצ וחורפ וקר וחמ ויומ ולילה לא ישבותו  זה סיבה להינחמ מהענשת האדמ   כנ גמ חידושי נוחות כלימ  זה הקשיה על דרכ הצדק בעולמ   אבל אינ זה אומר כי מבלעדי זאת הוא לא יכל להצדיק דרכיו גמ איתמ   ואכ הרשעימ נוטימ לקשור חידוש רשע לחידוש כלימ  כמו דיגיטלימ  למענ יעלב האדמ מחשק להיבדל מכל חידוש -כבול כלי ותרבות   כי מאמינימ בהבל המה המבאיש ומתחדש=-

 

-=ורק אני נעצב אל ליבי בצידי העמ על דבר שפל תרבותמ כי כמו יעיל יותר להיות מסכנ לידמ  בשביל טיפת רחמימ   ומגבר צדיק  אפסה כל טיפת אמונה=-

 

-= גמ מידתיות עצבות האכזבה  היא מונעת הישנות הכשל מאותה הסיבה   על כנ עצב הוא לשונ מעצב עתיד  לדרכ צדיקה=-

אבל

-=תזהר אחי מיתר אכזבה  כי בסוף הדרך יש סתמ רדיפת אהבה=-

 

ובפועל

-=השגת צדק דרכ רוב חוקימ  במקומ על יסוד קדושת אנשימ   זהו זה חטאת עצ הדעת    ונפתות להאמינ בנורמת המנהגימ  אחר להט אחיזת הנשימ   זה זה עקב איבוד תרופת והוא ימשל בכ    -ואלה מולידימ שברונ לב   כי בְּעִצָּבוֹן תֹּאכֲלֶנָּה כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ  למענ לא בעוולתה תשלח ידכ=-

 

 

בתקוה לימימ גבורה נאמנה

המצפה לקצ הגלות בתכ ארצנו – ולכילוי ערב תרבויות הנכר בקרבנו

יששכר יוספ  בנ אליהו   הגולה לעת עתה מארצ נחלת גבעת יש שכר ליוספ  שלמ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Heads up! You are attempting to upload an invalid image. If saved, this image will not display with your comment.