נקמה – וזה צדקת משפט הנקמה בעוז אמת וגבורה

אִם-שַׁנּוֹתִי בְּרַק חַרְבִּי  וְתֹאחֵז בְּמִשְׁפָּט יָדִי   אָשִׁיב נָקָם לְצָרָי  וְלִמְשַׂנְאַי אֲשַׁלֵּם:

-= גמ לֹא יאריך לָעַד אַפּוֹ , כִּי-חָפֵץ חֶסֶד הוּא: – וחסדו יבוא רק אחר נקמתו מפלילות אויביו=-

 

-=וימירו גמ בזדונ ליבמ  מלא תקום את בני עמכ  ללא תרדופ צדק בקרב הסרימ מצדקת אלהיכ=-

-=לא תיקומ ולא תיטור מבני עמכ   ממי אשר שב מסורו אל דרכ בני עמכ  או מראש הציקכ בצדק כדרכ אלהי אביכ=-יש שכר ליוספ

 

-= נקמה  היא ככל יצר  לתועלת ניתנה  לתועלת הרתעה  כמו חמור המקבל בעיטה  גמ ישיב לעברה  למענ גמ יודע  כי הוא לא אבנ חסרת תחושה

אבל גמ נקמה ככל יצר יעיל ,  בזנות להט עיור אחריה  היא עלולה להרשיע עד להשחתה

והגבורה  להותיר את היצרימ בוערימ  אכ גמ לשלוט בכל מצב במינונ צדקתמ   וטובה זו היא המצדיקה דרישה להשיב תרבות של קדושה

הצטרפו -להקימ הממלכה מחדש- =-

 

כִּי-קִנְאָה חֲמַת-גָּבֶר וְלֹא יַחְמוֹל בְּיוֹם נָקָם:

 

-=ואז ראיתי אותה שוב ושוב  את ערות עמי  כי מבניה אומללימ מרוב רדיפת הבלימ  האומרימ לכל אהבה בואי אלינו ולאפ נקמה אל תפלי בחלקינו   ומהמ ומהמ היו ורבו האחדימ על האחרימ אשר אמרו לי  אמנה המ משלנו אבל ממש לא מיצגימ את כולנו  ואני בליבי נחרדתי  הלא גמ צאה כנראה מתחת יצאה אבל גמ הבטן בדחיפה והראש בהסכמה=-

 

וְכִי-יַכֶּה אִישׁ אֶת-עַבְדּוֹ אוֹ אֶת-אֲמָתוֹ בַּשֵּׁבֶט וּמֵת תַּחַת יָדוֹ נָקם יִנָּקֵם:

 

-=הוא אדונ כל הארצ  אלהי ישראל  אלהי השמימ  אל אמת  אל עולמ  אל משפט וצדקה  אל נאמנ  אשר נקמ ישיב לצריו ולמשנאיו ישלמ   אל אמת ואמונה הוא  נשא עונ ופשע וחטאה  אכ נקה לא ינקה  כי יזכור גמ כל מעידה  לו שוב האדמ לא נבדל מנה   שומר הברית והחסד לאהביו ולשמרי מצותיו לאלפ דור  אשר לא יאריכ לעד אפו  כי חפצ חסד הוא   אשר לא יסתיר לעד פניו  כי חפצ אמת הוא   הוא האל הגדל הגבור והנורא  אשר לא ישא פנימ ולא יקח שוחד  אל עליונ  אשר אמ שנתה ברק חרבו ותאחז במשפט ידו   אל שדי  אשר נגלה לאבותינו אברהמ יצחק ויעקב באלהות אשר די בה לחיות בעולמו בשובע יצרימ ובטחונ רעימ גמ בהעדר גבורת כל עמו  הוא אדני אלהי ישראל אל אמת  אשר ידו בגבורה בראש מורמ גמ בכל ההויה=-

 

-והיה אמ יחטא  ולא נאשמ בכל הצרה   נקמ ינקמ אכ אינ דינו בשחיתה-

 

-=נקמה כהרתעה  בתכ עמ שווה דעה  יעילה אכ עד כמה היית מוכנ אתה  לו חטאת  שינקמו ככ בכ   אבל נקמה מתוקה  מותרת כל רסנ  למענ יצירת מימד של יראה  היא יעילה אכ בינ אומות הנבדלימ ברורות בארצמ ובתרבותמ  ומלאי עוז להגביר את פעולת דעת אלהותמ בעולמ=-

 

יִשְׂמַח צַדִּיק כִּי-חָזָה נָקָם פְּעָמָיו יִרְחַץ בְּדַם הָרָשָׁע:

 

-=כלומאר אני חותר אל צדק שמניב פרות לא רק בגלל שהוא הצליח לרכוש הסכמה נרחבת מכלל הנתינימ  אולי בעקבות איזה שהוא מענה רגשי  או מאזנ לתרבות אכזרית כלשהי   למעשה הצדק שאני מדבר עליו  הוא מושתת על דרכ הישר הקדומה  שהיא מולידה תרבות בראשיתית המתחשבת בכל היצרימ בקדושה  בלי להקפיא רגשות  אכ בשליטה עליהמ   והדרכ הישר הזו נותנת אמונ בנתיניה להותיר בידמ מרחב שיפוט  ולכנ עליהמ להיות קדושימ  ולחתור לשלטונ שיעודד עוז קדושה  שהיא לא דורסנית  ואינ בה אטימות לב  ככ שאפילו יצר כנקמנות הוא רצוי לתועלת הרתעתית  אכ במידה תועלתנית  {שאגב יש לה אבנ בוחנ בעצת לב קלילה וצדיקה בתרת משה  אשר אומרת  נקומ כמה שהיית מוכנ שינקמו בכ לו אתה היית מועד להרשיע ככ וככ}

ובכנ  כל נאמנות לדרכ אחרת  תכזב בנו בחלופ הזמנ  כי גמ כל איזונ מתמשכ  דחיפה כואבת היא  והאדמ מוכנ להקריב כל סבל בשביל מניעת חניקת איזהשהו חלקיק רגש יצר=-

 

 

-=כל הכועס  עליו לבחונ את עצמו אמ הוא שולט בעצמו בהצדקה תועלתנית  וכנ כל השמח   והעצוב והאוהב והמקנא והמתענג והשונא    והנושמ  פנ ינשומ כאילו לעבודה זרה

כלומאר לעיתימ מצוה לכעוס ולעיתימ אסור לשמוח וגמ לנקמה יש מקומ   כי כל רגש נברא לטוב על נכונ=-יש גמ יש עוד שכר ליוספ

 

אֵל קַנּוֹא וְנקֵם אדני נקֵם אדני וּבַעַל חֵמָה נקֵם אדני לְצָרָיו וְנוֹטֵר הוּא לְאיְבָיו:

 

-=בית כלא בתור עונש  זה פחדני  כי קוטע לחוטא את כל מהלכ החימ  ובמקומ הרתעה זה מוציא אותו שבר כלי או חפצ נקמה   כי כמה חודשימ או שנה  המ כשוימ בזכירה מרוב אחידות הפעולה בכל יומ בינ קתלי התא   תחת הלכאה מהירה  אכ זכורה כאבה=-

 

 

וְעָשִׂיתִי בְּאַף וּבְחֵמָה נָקָם אֶת-הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא שָׁמֵעוּ:

 

-= וירתעו מנ הנוצרונימ לשפוט בצדק את דינ יצר המינ  וכמו הוציאוהו מנ משואת אנשימ צדיקימ   וירתעו מנ ההודימ לשפוט בצדק את דינ יצר הנקמה  וכמו הוציאוהו מנ משואת אנשימ צדיקימ   וירתעו מנ הסינימ לשפוט בצדק את דינ יצר האכילה  וכמו הוציאוהו מנ משואת אנשימ צדיקימ   וירתעו גמ מנ היהודימ לשפוט בצדק את דינ יצר הכבוד  וכמו הוציאוהו מנ משואת אנשימ צדיקימ

-אבל צדקת התרבות התנכית היא שולטת ביצרימ בקדושה  כמחשבת מטביע היצירה  אכ לעולמ לא במצב של בריחת נטישה =-

 

כִּי יוֹם נָקָם בְּלִבִּי וּשְׁנַת גְּאוּלַי בָּאָה:

 

-= גמ תקיפה מדודה להרתעה  רצוי כי תתובל ביצריות הנקמה   כי חשיבה קרה בהכרח מובילה אל רובוטיות אטומה =-יש שכר ליוספ

 

לִקְרא שְׁנַת-רָצוֹן לַיהוָה וְיוֹם נָקָם לֵאלֹהֵינוּ לְנַחֵם כָּל-אֲבֵלִים:

 

-=ואנבא מנ הידוע   כי עוד יבואו ימימ אחרימ   ימימ אשר בהמ החזקימ יחלשו  ומהחלשימ יאזרו כח  כח נקמ  נקמת דמ ואש  נקמת אמת ואמונה  נקמת משפט וצדקה  נקמת אמת אלהי ישראל בגבורה=- כי יש עוד שכר ליוספ

וַיִּלְבַּשׁ צְדָקָה כַּשִּׁרְיָן וְכוֹבַע יְשׁוּעָה בְּראשׁוֹ וַיִּלְבַּשׁ בִּגְדֵי נָקָם תִּלְבּשֶׁת וַיַּעַט כַּמְעִיל קִנְאָה:

 

 

בתקוה לימימ גבורה נאמנה

המצפה לקצ הגלות בתכ ארצנו – ולכילוי ערב תרבויות הנכר בקרבנו

יששכר יוספ  בנ אליהו   הגולה לעת עתה מארצ נחלת גבעת יש שכר ליוספ  שלמ

תגובה אחת על הפוסט “נקמה – וזה צדקת משפט הנקמה בעוז אמת וגבורה

  1. פינגבאק: צדק – לא רק שמ של כוכב בשמימ היא | יש שכר ליוספ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Heads up! You are attempting to upload an invalid image. If saved, this image will not display with your comment.