חשמל בשבת

 

חשמל וניצוצ בשבת

"לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת."

 

=-חשמל המוזרמ ברשת מדינת יסראל הוא מונע מבערת אש ומעובדימ מזרע ישראל  ובתכ מושבת בני ישראל הוא

-קטני העמ פגשו באירופה את החשמל המבוית כנורות רחוב חלפ לעבודת הפנסאי המבעיר לפידי אש בכל ערב  וידעו גמ אז כי מקר החשמל הוא ממנועי שריפת פחמ

-חשמל הטעונ במצבר הוא במצב נח וגמ בערה אין בו

-חשמל הוא זרימת אלקטרונימ בכיוון אחד  בחתירה להשואת ה-קטבימ-

  בתנועה מספקת בכוחה להשפיע על המוליכ כמו להלבינ חוט להט של נורת ליבונ

-בתנועה בצפיפות כבמוליכ דק של חוט להט היא עלולה ללהט את המוליכ עד כדי פליטתו חומ ואור רב ושריפתו מיד אם יש סביבו חמצנ

  ומשאינ בחללו חמצנ הוא אך מאיר ולא בוער

-במהלך שעות ליבונ רבות  נורת להט צפויה להתאפר ולהתכלות אך לא משרשרת בערה  וכנ נורת לד הפולטת אור  היא נשחקת ומתכלה

-ברגע סגירת מעגל חשמלי בעל עומס עלול להיבצר ניצוצ וכן בפעולה חשמלית של מעגל גלי ולא רציפ  כמו במנוע

-ניצוצ הוא ליבונ חלקיק אויר עקב התפרקות חשמלית חזקה דרכו

-טעינה חשמלית נפוצה בהצתברות חשמל בשחיקה אלקטרו מגנטית כמו בבגד צמר או במכת ברק

-ניצוצ מספיק  בקרבת חומר דליק כגז עלול להבעירו בשרשרת בערת אש

-בערת אש היא שרשרת גזימ בוערימ אשר בכוחמ להבעיר ברגע כילוימ את המשכ בערת אותו החומר

-אש מחומצנת גם תחת המימ יש בה לפחות30מעלות

-ברזל מלובנ עד כדי המסה מאירה מאד אינ בכוחו להבעיר את עצמו   והוא אפילו במאות מעלות  איננו אש

-ניר המוצמד לברזל מלובנ הוא מיד בוער באש גם אמ הוא חמ פחות מברזל בשמש

-סגירת מעגל חשמלי חזק יותר מחוט דקיק במעגל אשר סביבו חמצנ   עלולה להבעיר אש

-סגירת מעגל חשמלי בעל עומס רב כתנור בנינ  אך במעלות איטיות  מילי ועוד מילי אמפר  וולט אחר וולט יכול להשלימ הפעלוה בלא בערה

-אין כלי שלמ יותר ממעגל  חשמלי חצוי של נורת חדר שנה בלילה

-אור  אינ בו ממשות  ועל כנ הוא איננו יצירת מלאכה ביומ השבת  וכנ חומ  הלא לו היתה בהמ יצירה  אז אש לא היתה נאסרת נפרדות כמו אשר בנית בית לא נאסרה נפרדות כי היא בכלל עבודה או מלאכה

-גם פתיחה וסגירת ברז חבית איננה יצירה וסתירהה

 

 

-=אש כבולה היא עמ אור וחומ   אור וחומ  לא כבולימ למצב בערה=-

-=הקשר המהותי בין חשמל לאש דומה הוא לקשר אשר בין פטיש לאש

על כי שניהמ לרוב מיוצרימ על ידו  ובעומס עליהמ הם מיצרימ לרוב נצוצות ועלולימ גמ ליצר אותו=-יש שכר ליוספ

 

מדורה

בערת אש

 

-=על אפ כל ריפודי הרכבימ עוד לעולמ לא תמו תלאות הדרכימ  על כנ יראתי להתיר את השאיפה לשבו איש תחתיו ואל יצא איש ממקומו ללא סיבה חשובה  בנסיעה ברכב חשמלי  מבוקר  יעודי  או רכב קפיצי בשבת האהובה=-

 

-= מחשב ביומ השבת   אש אינ בו  גמ עבודה אינ בו  מלאכה יש בו  אכ לא ממשית כאשר בלי הדפסה

אז שאלה קשה האמ זו יצירה אסורה  אפ כי עמל בתחושת שעבוד בטח דחויה

 

 

=- ועוד נבא חשבונ עמוקות בקרוב על דבר אומצ השאלה הגדלה הזו

 

בתקוה לימימ גבורה נאמנה

המצפה לקצ הגלות בתכ ארצנו – ולכילוי ערב תרבויות הנכר בקרבנו

יששכר יוספ  בנ אליהו   הגולה לעת עתה מארצ נחלת גבעת יש שכר ליוספ  שלמ

 

2 תגובות על הפוסט “חשמל בשבת

  1. -=ויעצרוני בטוענת אבל יש בזה אחוזי סכנה ,ואלעג ברוגז לפניהמ, הלא הכי בטוח זה בספה בבית וגמ שמ יכל ליפול עליכ טיל אז אולי נישנ באדמה עד אשר נצטרפ אל המתימ=-

  2. חטא גדול להבעיר אש ביום הקודש, ממליץ כבר במקרים מסויימים לעבוד בצורה פתרונות אנרגיה סולארית בעזרת פאנלים סולאריים, ממיר מתח, בקרים וציוד נוסף

    ממליץ בחום על לבדוק פרטים בנושא: http://www.sollan.co.il/catPage.asp?CategoryID=800

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Heads up! You are attempting to upload an invalid image. If saved, this image will not display with your comment.